Мектепте кәсіптік бағдарлау жұмысын ұйымдастыру оқу-тәрбие жұмысының құрылымында маңызды бағыт болып табылады және оқушылардың кәсіби өзін-өзі айқындау мәселелерінде әлеуметтік кепілдіктерді қамтамасыз етуге бағытталған.
Ұйымдастыру кезінде кәсіптік бағдар беру жұмысын мектепте келесі қағидаттар сақталады::
1) жүйелілік және сабақтастық.
2) білім алушыларға олардың мүдделерінің қалыптасу деңгейіне, құндылық бағдарлары мен өмірлік жоспарларындағы айырмашылықтарға, үлгерім деңгейіне қарай сараланған және жеке көзқарас қалыптастыру болып табылады.
3) білім алушылармен және ата-аналармен кәсіптік бағдарлау жұмысының жаппай, топтық және жеке нысандарының оңтайлы үйлесімі.
Мектепте кәсіптік бағдарлау жұмысының жүйесі пысықталуда, оның міндеттері: оқушының психологиялық ерекшеліктерін білу болып табылады;
Оқушылардың кәсіби қызығушылықтары мен бейімділіктерін зерттеу;
Оқу орындарымен және еңбек нарығымен таныстыру;
Негізінде алынған білімді оқушылары білу керек:
Адамның психологиялық ерекшеліктері;
Олардың қабілеттері мен кәсіби мүдделерін анықтау;
Бейімделу түрлері, кәсіптер.
Кәсіптік бағдарлау жұмысы әкімшіліктің, сынып жетекшісінің, психологтың оқушылармен және олардың ата-аналарымен үнемі өзара әрекеттесуіне негізделген.
Жұмыс көздейді мақсатты өздік жұмыстарын жәрдемдесуге бағытталған саналы таңдау бейінді оқыту, сондай-ақ әрі қарай кәсіп. Оқушылар еңбек нарығында сұранысқа ие мамандықтарды зерделейді, жоғары моральдық жауапкершілікті талап ететін кәсіптермен танысады: ішкі істер қызметкері, құтқарушы, ТЖМ, Денсаулық сақтау, білім қызметкері.
Оқу жылының басынан бастап мектепте кәсіптік бағдар беру жұмысы бойынша ұйымдастыру жұмысы жүргізілді: орта кәсіптік оқу орындары бойынша ақпарат жаңартылды, бұл оқушыларға мектеп шарттарымен, оқу мерзімдерімен, жекелеген кәсіптердің ерекшеліктерімен танысуға мүмкіндік берді.
Мектептің кәсіби бағдар беру жұмысындағы маңызды буын-ата-аналармен жұмыс. Ата-аналар әдетте балаларының өмірі мен кәсіби жоспарларын анықтауға белсенді қатысады. Сонымен қатар, Мамандық таңдау және білім беру жолдарын айқындау мәселелері білім алушылардың өздері үшін де, олардың ата-аналары (заңды өкілдері) үшін де қиын міндет болып табылады. Оқушылардың мамандық таңдау мәселесі бойынша ата-аналармен жеке онлан-консультациялар өткізілді.
"Емтиханға дайындықтағы ата-аналардың рөлі" жадынамалары .Жадынамалар :"баланы еңбекке дайындаудағы және мамандық таңдаудағы ата-аналардың рөлі" ."Менің баланы еңбекке дайындаудағы және мамандық таңдаудағы рөлім"сауалнамасы."Қорытынды аттестаттауды тапсыратын оқушылардың ата-аналарының алаңдаушылық деңгейі"сауалнамасы.Жадынамалар:"балаларға емтиханға дайындалуға қалай көмектесуге болады".Жадынамалар: "емтихан стресстері-қалай көмектесуге болады?", "Психологиялық қолдау – сіздің балаңыздың емтихан тапсырудағы сәттілігін анықтайтын маңызды факторлардың бірі". "Мамандық таңдау кезіндегі медициналық аспектілер"онлайн - ата-аналар жиналысы өтті.
Диагностикалық жұмыс-9 сынып оқушыларының тұлғалық ерекшеліктері мен кәсіби бейімділіктерін зерттеу бойынша жұмыс жүргізілді. Оқушылардың кәсіби қалауының салалары, сондай-ақ жеке-жеке ерекшеліктері анықталды. Диагностикалық жұмыстың нәтижелері бойынша оқушылармен консультациялар өткізілді.
Әр түрлі іс-шараларға жеке бейімділіктің деңгейі және жеке бағдар түрі анықталды. Оқушылардың пәндер мен қызмет салаларына қызығушылықтары мен кәсіби бейімділігі анықталды Е. А. Климовтың 9-сынып оқушыларына арналған DDO әдістемесі г. в. Резапкиннің кәсіби бейімділігі сауалнамасы 8-сынып, " қызығушылық картасы "А.Е. Голомшток г. в. Резапкинаның модификациясында (10 сала), әдіс: 8-сынып Резапкинаның модификациясындағы" Темперамент және мамандық".
Кеңес беру жұмысы-кәсіби таңдау бойынша тәрбиеленушілерге жеке кеңес беру жүргізілді. Кәсіби қызығушылықтар анықталды, кәсіби өзін-өзі анықтауға көмек көрсетілді.
Практикалық жұмыс-оқушылармен топтық кәсіптік бағдар беру сабақтары өткізілді. 9-сыныптарда кәсіптік бағдарлау сабақтары 2021 жылдың қазан айынан сәуір айына дейін өткізілді.сабақтарда сауалнама жүргізілді, топтарда кәсіптердің ерекшелігі талқыланды, әр оқушының қызығушылығы мен кәсіби таңдауы анықталды.
Барлығы өткізілді:
- 10 сабақ, оның ішінде:
тақырыптар бойынша сабақтар: оқушылармен "Менің болашағым – менің көзіммен" 8-9 сынып, "мен мамандықтар әлеміндемін" тренингі 9 сынып, "Арман вокзалы" психологиялық ойыны 9 сынып, "Сенімділік күш береді" тренингі, "өзіне деген сенімділікті қалай арттыруға болады"ұсыныстары," кеме апатына ұшырағандар" психологиялық сабағы, "мамандық еліне жол"ойыны, "мен тынышмын. Емтихан стрессін қалай жеңуге болады?"Стрессті жеңілдетудің Экспресс тәсілдері" жадынамалары, "кәсіптер кемпірқосағы"тренингі, "Барлығы сенің қолыңда"тренингі.
Кәсіби қызметтің бағыттары мен түрлері туралы түсініктер қалыптасты, жеке өзін-өзі анықтауға және өзін-өзі танытуға көмек көрсетілді.
Ағартушылық жұмыс-тәрбиеленушілермен түрлі мамандықтармен таныстыру бойынша әңгімелер ұйымдастырылды. Онлайн-ата-аналар жиналыстарында ата-аналармен әңгімелесу өткізілді, олар кәсіби өзін-өзі анықтау мәселелері бойынша психологиялық құзыреттілікті арттыруға бағытталған. Сондай-ақ, ата-аналарға қорытынды аттестаттау бойынша ұсыныстар мерзімді түрде WhatsApp арқылы жіберіледі және осы кезеңде ата-аналарға қолдау қаншалықты маңызды.
Педагог-психолог: Шихова Д.